Ezt érdemes tudnod a pilatesről

Ezt érdemes tudnod a pilatesről

Napjainkban egyre többen kezdenek odafigyelni arra, hogy mit esznek vagy mozognak-e eleget, tehát egyre divatosabbá válik az egészséges életmód. Ez szerintem kifejezetten jó hatást gyakorol a társadalmunkra, hiszen az emberek egymást inspirálják erre a rendkívül remek életvitelre. Ennek egyik nívós formájává vált a Pilates jóga. De honnan ered ez a mozgásforma? Miből áll? Tényleg csak nőknek ajánlják?

A pilates-t Joseph Pilates alkotta meg a huszadik század kezdetén, ennek ellenére az elmúlt évtizedekben lett csak népszerű szélesebb rétegekben (mint például hazánkban) is.
Ez a fitnesz módszer ötvözi a nyugati és a keleti kultúrákban előforduló mozgásvilágot, így egy egyedi testmozgást tudott létrehozni.

A pilates hatásai

A pilates főleg a gerinc stabilizáló izmainak megerősítésére és a különleges légzéstechnikákra fókuszál. A fő elemek hat pontban lettek összefoglalva: koncentráció, irányítás, központosítás, légzés, áramlás és precizitás. Ezek a legfontosabb alapelvei e fitnesz tornának, ezzel jöhet létre a test és a lélek egységének megteremtése, – az elme szabadságával és a test kecsességével kiegészülve.
A módszer lényege ezek összehangolása egy harmonikus módon.

A pilates mindenki számára megfelelő hiszen, különböző nehézségi szintek szerint lehet végezni a gyakorlatokat, akár oktatónál, akár az internetről, online órák keretében veszünk részt egy-egy foglalkozáson. Amint módszer egyre inkább népszerűvé vált, elkezdtek pilates eszközöket is gyártani, ezzel is fejlesztve a mozgáskultúrát.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük