A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca, pénteken komoly problémákkal szembesült, amelyek miatt sok vásárló nem tudta módosítani online rendelését, illetve nem tudta elérni digitális Clubcard-ját. Az incidens miatt a cég gyorsan reagált, és egy hivatalos közleményben elnézést kért az érintett vásárlóktól. A Tesco szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy egy szoftverhiba okozta a fennakadásokat, amelyek az online felületek, a weboldal és a mobilalkalmazás működését befolyásolták. A hiba javítását követően a Tesco megpróbálta helyreállítani a szolgáltatásokat, és kifejezte sajnálatát az okozott kellemetlenségek miatt.

A pénteki események során a vásárlók a közösségi médiában kezdték el megosztani tapasztalataikat, és számos panaszt fogalmaztak meg a Tesco szolgáltatásaival kapcsolatban. Az egyik felhasználó arról számolt be, hogy körülbelül négy órán át küzdött a szupermarket alkalmazásával és weboldalával. A Tesco erre reagálva azt válaszolta, hogy technikai problémák merültek fel, és kérte, hogy a felhasználó próbálkozzon később. Mások arról számoltak be, hogy nem tudták megnyitni Clubcard-jukat az alkalmazásban, ami megnehezítette a pontgyűjtést és a kuponok felhasználását a vásárlás során.

A Downdetector, egy szolgáltatásfigyelő oldal, azt jelezte, hogy a Tesco weboldalával és alkalmazásával kapcsolatos problémák száma 14:00 BST után ugrásszerűen megnövekedett. Két óra elteltével a jelentett problémák száma csökkent, ami arra utal, hogy a Tesco IT csapata sikeresen dolgozott a helyzet megoldásán. A Tesco Clubcard hűségprogramja, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kedvezményeket kapjanak a boltban és online vásárláskor, 2024 elején több mint 20 millió taggal büszkélkedhetett.

Nem ez az első alkalom, hogy a Tesco és más nagy kiskereskedők komoly zavarokkal néznek szembe. Az utóbbi hetekben a Marks and Spencer (M&S) és a Co-op is hasonló problémákkal küzdött, amelyek a kiber támadások következményeként alakultak ki. A Tesco esetében azonban nincs arra utalás, hogy a problémák hackertámadás miatt következtek volna be, hiszen a cég még mindig küzd a szolgáltatások helyreállításával egy áprilisi kibertámadást követően. Graham Rutherford, egy bolt tulajdonosa, aggasztóan megjegyezte, hogy a valóság hamarosan elérheti a Tesco-t, és ha a helyzet nem javul, a bolt bezárására és lebontására is sor kerülhet.

A Tesco vezetése hangsúlyozta, hogy a cég nem tudja teljes mértékben elviselni a tarifák nyomását, még a bejelentett csökkentett szinteken sem. A vásárlók számára különösen fontos a megbízható szolgáltatás, és a hűségprogram, amely lehetőséget ad a kedvezmények igénybevételére, a cég egyik kulcsfontosságú eleme. A Tesco válsága rávilágít arra, hogy a digitális világban a technikai zavarak komoly hatással lehetnek a vásárlói élményre, és a vállalatoknak folyamatosan fejleszteniük kell rendszereiket a felmerülő problémák megelőzése érdekében.

A Tesco ügyfelei, akik a digitális szolgáltatásaikra támaszkodnak, egyértelműen kifejezték aggodalmaikat a közösségi médiában, és a vállalatnak sürgősen intézkednie kell a hűségprogram megerősítése és a technikai zavarok elkerülése érdekében. Ahogy a kiskereskedelmi szektor folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik a digitális kihívásokhoz, úgy a Tesco-nak is érdemes tanulni a tapasztalatokból, hogy a vásárlói élmény zavartalan és pozitív maradhasson.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c8re57856jmo

Ez is érdekes lehet...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük