A WeightWatchers, a híres diétás márka, csődöt jelentett az Egyesült Államokban, miután súlyos adósságokkal küzdött és egyre erősebb versennyel nézett szembe a fogyásra szánt injekciók, például az Ozempic és a Mounjaro révén. A jogi folyamat során a cég 1,15 milliárd dollárnyi adósságát törlik, miközben új feltételeket állapítanak meg a hitelezőivel való visszafizetésre. A WeightWatchers biztosította a közönségét, hogy a folyamat során „teljes mértékben működőképes marad”, és „nincs hatással a tagokra”. A cég ezt a lépést a „gyorsan változó súlykezelési táj” következményeként indokolta.

Tara Comonte, a WeightWatchers vezérigazgatója elmondta, hogy a márka több mint 62 éve segíti a tagokat abban, hogy tájékozott, egészséges döntéseket hozzanak, és folyamatosan ellenálltak a trendek változásainak. A pénzügyi átszervezési tervek „a hitelezők túlnyomó támogatásával” rendelkeznek, tette hozzá. Az új stratégiák között szerepel a fogyásprogram, a „telehealth” rendszer és a súlycsökkentő workshopok folytatása is. A cég ígérte, hogy „itt marad”, és nem szándékozik bezárni az üzletét. Hangsúlyozták, hogy jelentős adósságot halmoztak fel, amelynek egy része évtizedekre nyúlik vissza, és a csődbejelentés lehetőséget ad számukra a mérlegük átszervezésére.

Bár a fogyasztók egy része bírósági értesítéseket kaphat a folyamat részeként, a cég jelezte, hogy a vásárlóknak nem kell semmilyen intézkedést tenniük. A WeightWatchers eredetileg heti fogyást támogató csoportként indult, amelyen 400 ember vett részt, és azóta világszerte milliókat vonzott. Azonban a kereslet a programjaik iránt csökkent, míg a fogyókúrás gyógyszerek, például a Wegovy és a Zepbound iránti érdeklődés növekedett, noha a márka a programjaik részeként fogyókúrás gyógyszereket is értékesít.

Comonte februárban azt nyilatkozta, hogy a WeightWatchers segíthet azoknak, akik „fenntartható” fogyást keresnek a gyógyszerekről való leszokás után. „Ugyanakkor a WeightWatchers jelentős átalakuláson megy keresztül, miközben az iparági változásokat kezeljük és újra pozicionáljuk az üzletünket a hosszú távú növekedés érdekében” – tette hozzá. A cég tavaly nettó 346 millió dolláros veszteséget könyvelt el, miközben az előfizetési bevételek 5,6%-kal csökkentek az előző évhez képest. A legfrissebb jelentés szerint 2025 első három hónapjában az előfizetési bevételek 9,3%-kal csökkentek, azonban a klinikai üzletág, amely a fogyókúrás gyógyszereket is magában foglalja, több mint 57%-os bevételnövekedést könyvelhetett el.

A WeightWatchers teljes kötelezettségvállalása 1,88 milliárd dollár, ami meghaladja az eszközeik értékét. A cég várakozásai szerint a reorganizációs tervet körülbelül 40 napon belül megerősítik, és a cég tőzsdén jegyzett vállalatként fog megjelenni. Érdemes megemlíteni, hogy a WeightWatchers 2018-ban átnevezte magát „WW”-ra, hogy a súlycsökkentésen túl a egészséges életmód népszerűsítésére összpontosítson. Az adósságkezelési folyamat és a versenykörnyezet átalakulása új kihívások elé állította a vállalatot, amelynek célja, hogy megőrizze pozícióját a piacon, és továbbra is támogassa a tagjait egészséges életmódjuk elérésében.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvqv247gd7o

Ez is érdekes lehet...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük