A múlt hónapban Diljit Dosanjh, az indiai énekes, lenyűgöző debütálást tartott a Met Galán, amely nemcsak a divat világában hagyott mély nyomot, hanem a globális kultúrára is hatással volt. A 41 éves énekes, aki az egyetlen punjabi zenész, aki fellépett a Coachella fesztiválon, egy korai 20. századi maharadzsa stílusában lépett a vörös szőnyegre. Az arany és elefántcsont színű, fényűző öltözete, amelyet Prabal Gurung tervezett, egy gyönyörű tollal díszített turbánnal volt kiegészítve, és hetekig népszerű volt Indiában. Az ékszerek között egy csodás gyémánt nyaklánc is szerepelt, amelynek dizájnja a Punjab egykori királyának Cartier által viselt ékszere inspirálta. Dosanjh öltözékét egy Panthère de Cartier óra, egy oroszlánfejű, ékszerekkel díszített kard tette teljessé, a köpeny hátulján pedig a szülőföldje, Punjab térképe és a punjabi nyelv írásához, a Gurmukhira utaló betűk voltak hímezve.
Dosanjh nem csupán a zenében, hanem a divat világában is megteremtette a saját stílusát. Hip-hop énekes lévén, egyedi módon ötvözi a hagyományos punjabi stílusokat a nyugati hatásokkal. Gyakran látható bő, anti-fit nadrágokban, tömör sportcipőkben és színes turbánokkal párosított nyakláncokban, így egyedi önkifejezése milliók fantáziáját ragadta meg, és érdekes újragondolásokat hozott a hagyományos punjabi öltözködés terén. A változások már messze túlmutatnak Punjab határain. Kaliforniában például egy 16 perces intenzív bhangra versenyt elképzelni sem lehetne modern sportcipők nélkül. Berlinben pedig a fiatalok crop topokban és dekonstruált nadrágokban élvezik a bhangra estéket.
A punjabi zene, amely tele van energiával és hangzással, a városok és globális luxusmárkák neveivel van tele, egyfajta szubkultúrává vált. Nemcsak Dosanjh, hanem számos más punjabi zenész is hozzájárult a régió stílusának fejlődéséhez. Nemrégiben Jazzy B, a punjabi-kanadai énekes hatalmas gyűrűi és plus-sized Kanda medálja népszerűvé vált, míg Badshah sárgás árnyalatú szemüvege, Yo Yo Honey Singh bő kapucnis pulóverei és AP Dhillon Louis Vuitton bomber dzsekijei és Chanel órái óriási népszerűségnek örvendenek a punjabi fiatalok körében. Bár ezeknek a zenészeknek a hatása jelentős volt, a határokon belül maradt. Dosanjh és néhány hasonló zenész azonban globális szintre emelte ezt a stílust, amely a szikh diaszpóra és egy szélesebb közönség számára egyaránt vonzó.
Például Dosanjh világkörüli turnéján viselt pólói, gyöngyei és sportcipői órák alatt elfogytak. Dhillon stílusnyilatkozatai a Párizsi Couture Héten inspirációt adtak a punjabi fiatalok számára. Kulturális szakértők szerint ez az újragondolás, mind a zenében, mind a divatban, a nyugati popkultúrában gyökerezik, hiszen a művészek többsége a nyugaton él és ott lép fel. Alka Pande művészettörténész és múzeumi kurátor szerint a punjabi férfiak találékonyak, és a régió a fúzió élvonalában áll, amely hisz a hibriditásban.
Ahogy a punjabi diaszpóra közössége fejlődött, egy új generációs zenész kezdte ötvözni a modern hip-hop hangzást a hagyományos punjabi esztétikával. Az egyedi stílusjegyek – mint az aranyláncok, műszőrme dzsekik, plus-sized kiegészítők, fonatok és szakállak – a dél-ázsiai kultúráról szóló médiacikkek és könyvek témáivá váltak. A punjabi identitás a földműves hagyományból a globális fogyasztói kultúrába való átmenetet szimbolizálta, ahogy Rabbi Shergill elmondta.
A punjabi zenészek stílusa – legyen az hip-hop, R&B, bhangra pop, fúzió, punjabi rap, reggae vagy filmy zene – megőrizte gyökereit és androgün jellegét, ahelyett, hogy hiper-maszkulin lett volna. Dosanjh Met Galán bemutatott maharadzsa megjelenése világosan hangsúlyozta ezt. A punjabi identitás a zene és a divat révén új értelmet nyert, és a fiatal művészek számára inspiráló hatást gyakorol. A helyi bhangra előadások már nem korlátozódnak a hagyományos öltözetekre, hanem sportcipőkkel, tipográfiai pólókkal és dekonstruált nadrágokkal is színesednek. Az ilyen elemek iránti kereslet folyamatosan nő, és már nem csupán személyes ízlés, hanem kulturális aláírásokká váltak, amelyek újraértelmezik a punjabi identitást.